Pozycjonowanie stron www

Jak pozycjonować stronę www w internecie?

 

Pozycjonowanie to obecnie bardzo popularny temat wśród wielu osób prowadzących własne biznesy w internecie. Chęć znalezienia się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania sprawia, że osoby te wykonują wiele czynności i optymalizują swoją witrynę pod kątem wyszukiwarki Google. Znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania w danej kategorii gwarantuje splendor, uznanie, a także pozyskiwanie wielu klientów, którzy wchodzą na naszą stronę, wybrawszy jeden z pierwszych wyników. Czym zatem jest pozycjonowanie? Dlaczego jest ono takie ważne? Jakie korzyści niesie ze sobą? Jak pozycjonować własną witrynę? Odpowiedzi na pytania, przydatne porady oraz wskazówki prezentujemy poniżej.

 

Podstawą pozycjonowania strony to. jej wartościowy tekst-optymalizacja i link building

Istotne elementy skutecznego pozycjonowania.

Do najbardziej istotnych elementów, które wpływają na miejsce w wynikach wyszukiwania, należą: zoptymalizowane i wartościowe teksty SEO. Zaplanowany i przemyślany proces link buildingu. Prawidłowe opisanie witryny (optymalizacja treści i szybkości działania strony). Czytelny i logiczny sposób prezentacji treści zawartych na stronie. W pozycjonowaniu witryny ważna jest również systematyczność i długofalowe działania on-site i off-site. Google znacznie wyżej ceni witryny z historią, które są wartościowe, mają dobrą reputację w sieci, posiadają dłuższą historię niż witryny nowe, które nagle intensywnie prowadzą agresywną akcję promocyjną. Warto pamiętać o tej informacji pozycjonując swoją witrynę. Na rynku funkcjonuje również wiele agencji marketingowych, które oferują tego typu usługi. Jest to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu w zamian za opłatę wszystkie działania są wykonywane profesjonalnie i skutecznie.

Strony www pozycjonujemy głównie pod. wyszukiwarkę google

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to między innymi optymalizacja witryny internetowej pod kątem najbardziej popularnej wyszukiwarki czyli: Google. Ma ono na celu poprawienie pozycji i umieszczenie witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na wyselekcjonowane – wybrane frazy – słowa kluczowe. Pozycjonowanie określa atrakcyjność strony internetowej dla wyszukiwarki. Algorytmy wyszukiwarki wybiera konkretne witryny i publikowane treści na podstawie ich atrakcyjności – zoptymalizowania i wyświetla je wyżej na liście wyników wyszukiwania od innych. Nagrodzona w ten sposób strona rankuje w wynikach – pozostawiając mniej dostosowane witryny na dalszych pozycjach. Im strona jest bardziej dostosowana, zgodna z wytycznymi Googla czyli atrakcyjna dla czytelnika – internauty, tym jest częściej wyróżniona, wyświetlając ją wyżej od innych w wynikach wyszukiwania.  Istnieje wiele obszarów, na które szczególną uwagę zwracają google boty.  Istnieje zatem również wiele sposobów pozycjonowania, aby wpływać na konkretne wymagane przez Google elementy. 

Skuteczne SEO w procesie pozycjonowania stron

Skuteczne pozycjonowanie strony i jego wpływ na wizerunek i sukces firmy.

Pozycjonowanie naszej witryny jest bardzo ważnych i istotnym aspektem z kilku względów. Pierwszy z nich to miejsce, na którym jest wyświetlana nasza strona pod konkretnym hasłem. Im jest ona wyżej tym więcej osób przechodzi bezpośrednio z wyszukiwarki na podstrony lub stronę główną naszego portalu. Pierwsze trzy wyniki (TOP-3) zdobywają ok. 40 – 50% ruchu, co jest bardzo znaczącym elementem w aktywnym promowaniu strony. Witryny na pozycjach 4-10 mają adekwatnie mniej udziału w generowanym ruchu. Portale wyświetlane na kolejnych stronach wyszukiwarki nie pozyskują prawie żadnego ruchu. Jeśli zatem zależy nam na tym, aby jak najwięcej osób wchodziło na naszą witrynę i aktywnie zapoznawało się z oferowanymi na niej produktami – usługami, musi być ona odpowiednio wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Użytkownicy przeważnie korzystają z kilku pierwszych wyników ukazujących się na ekranie monitora, telefonu czy tabletu, ignorując te na dalszych pozycjach. Wysokie miejsce w wyszukiwarce to również budowanie zaufania do firmy lub oferowanych przez nią produktów. Jeśli użytkownicy widzą, że dana witryna jest wyświetlana wysoko, tym bardziej skłania ich do zapoznania się z jej ofertą.  Dzieje się tak ze względu na to, iż coraz bardziej ufają wynikom generowanym przez wyszukiwarkę Google i jej rekomendacji. Jeśli wyszukiwarka ceni i nagradza daną stronę wysokimi pozycjami — to sama witryna musi być z jakichś powodów wartościowa dla coraz to doskonalszych algorytmów wyszukiwania. Dzięki zabiegom pozycjonowania strony możemy pozyskiwać wielu kolejnych klientów, zwiększać sprzedaż, rozwijać markę czy pozyskiwać nowych czytelników na naszego bloga.

Jak pozycjonować własną witrynę?

Pierwszym topowym i najważniejszym sposobem pozycjonowania są wartościowe i zoptymalizowane teksty na stronie. Artykuły, opisy czy inne publikowane teksty powinny zawierać daną frazę, pod którą chcemy być wyszukiwani w odpowiednich proporcjach. Dana fraza kluczowa wraz z frazami pobocznymi czy długimi ogonami — całymi zwrotami lub zdaniami z danej kategorii muszą tworzyć logiczny i spójny przekaz dla czytającego. Teksty muszą posiadać odpowiednie zagęszczenie konkretnych – wybranych słów (1-2 na 1000 znaków). Nie powinno być ich więcej, aby wyszukiwarka nie uznała tekstu za próbę jej oszukania czyli manipulacją w wynikach. Teksty takie umieszcza się na stronie regularnie na stronie, aby zyskać zaufanie wyszukiwarki i jej robotów indeksujących. Publikowane teksty muszą być unikalne, poprawne gramatycznie i tworzyć spójną logiczną i zrozumiałą całość. Im więcej tekstów lepszej jakości opublikujemy, tym wyszukiwarka uznaje naszą witrynę za bardzo wartościową w danej kategorii. Pamiętajmy o najważniejszej zasadzie – teksty pozycjonujące piszemy dla ludzi a nie dla wyszukiwarek, dopiero działania optymalizacyjne pozwalają nam na delikatny tuning danego tekstu, aby został przez wyszukiwarkę „polubiony” i doceniony.  Tu już przydatne okażą się firmy lub osoby posiadające doświadczenie i wiedzę w tym jak dokonać prawidłowej optymalizacji danego tekstu zgodnie z zasadami SEO.

Pozycjonowanie to również skuteczny i wartościowy link building

Kolejny etap pozycjonowania – czas na link building.

Kolejnym bardzo ważnym elementem w strategii pozycjonowania jest link building. Jest on niezwykle istotny od samego początku funkcjonowania wyszukiwarki Google i ma duży wpływ na to, jak postrzega nas wyszukiwarka. Link buildingto grupy linków zwrotnych (linkowanie) wskazujących na naszą stronę. Jeśli na innych stronach znajdują się linki — odnośniki do naszej, wyszukiwarka odbiera to za rekomendację i podnosi wartość naszej strony – czyli buduje pozycje. Jeśli linków tych jest dużo i pochodzą z wartościowych witryn, nasza strona również jest wyżej oceniana i wyświetlana w wynikach wyszukiwania pod konkretną frazą (zestawem słów kluczowych). Linki powinniśmy zdobywać – pozyskiwać z dobrych jakościowo stronach. Linki powinny się pojawiać w sposób regularny i o zróżnicowanym profilu. Powinniśmy zadbać o naturalny zróżnicowany profil linkowania czyli pozyskiwać je na różnych tematycznych portali np. na forach, blogach czy innych wysokiej jakości serwisach odpowiadających tematycznie i merytorycznie naszym frazom kluczowym. Im pozyskamy więcej wartościowych miejsc znajdujących się na lepszych jakościowo stronach, tym lepszy powinien być efekt końcowy.

Optymalizacja strony – nie pomijaj tego ważnego aspektu.

Często pomijanym przez Twórców stron i właścicieli portali jest czynność zwana optymalizacją. Optymalizacja to bardzo ważny aspekt pozwalający lub wręcz uniemożliwiający osiągnięcia wysokich pozycji witryny. Zabiegi optymalizacyjne służą między innymi do ułatwienia  rozpoznawania  przez roboty Googla, intencji jakie chcieliśmy przekazać za pośrednictwem naszej strony, publikacji, artykułu. Optymalizacja to również aspekt prędkości działania strony– szybkość jej otwierania. Nikt nie lubi wolno otwierających się stron. Jeżeli zadbaliśmy o dobre zoptymalizowane teksty, to zadbajmy również o szybką ich prezentację na naszej stronie. Jeżeli nasz artykuł – opis jest gramatycznie poprawny, ma odpowiednią długość,  posiada wszystkie znaczniki typu: h1/h2/h3 itd. to postarajmy się o uzupełnienie wpisu kilkoma ilustracjami nawiązującymi do treści artykułu. Infografiki, odpowiednio opisane i  zoptymalizowane pod względem kompresji też są bardzo lubiane przez algorytmy googla i wpływają na ogólną ocenę

Pozycjonowanie globalne czy pozycjonowanie lokalne – co wybrać?

Pozycjonowanie lokalne to również często pomijany lub niedoceniany typ pozycjonowania. Nie zawsze warto pozycjonować witrynę na globalną skalę, często lepiej i taniej jest zaplanowanie lokalnej odmiany pozycjonowania.  Polega on na dodawaniu do ogólnych słów kluczowych wartości związanej z lokalizacją naszego biznesu. „Fryzjer Kraków”, czy „Kosmetyczka Warszawa” – ma dużo większe szanse przynieść realny zysk w postaci klienta, niż fraza ogólna typu „Fryzjer”. Usługi fryzjerskie, czy Usługi kosmetyczne. Pozycjonowanie lokalne pozwala przywiązać naszą stronę do danej lokalizacji w której realizujemy swój biznes. Google kładzie duży nacisk właśnie na wyświetlanie treści lokalnych użytkownikom szukającym o nich informacji. Obecność na mapie jako pinezka lokalna lub wszystkie działania mające na celu związać nas z danym miastem są bardzo pożądane i przynoszą realne zyski w postaci bezpośredniego klienta. W praktyce wiele firm nie pozycjonuje firmy lokalnie i nie są nawet widoczni na mapie. Według badań nawet 80% osób, które szukają danej firmy lub usługi lokalnie, korzysta następnie z tych usług. Jeśli zatem odpowiednio wykonany pozycjonowanie lokalne to oprócz ogólnego pozycjonowania będziemy również wyświetlani osobom z danego miasta. Pozwala to bardzo często bywać na pierwszych miejscach wyszukiwarki, gdyż ten typ pozycjonowania nie wykonuje wiele firm czy stron.