SEO

Pozycjonowaniestron internetowych

Bądź widoczny w Sieci

Pozycjonowanie stron www

Skutecznie. Lubimy mówić, że sukces Klienta jest naszym sukcesem. A to zdanie przestaje być sloganem reklamowym tylko wtedy, kiedy nasi Klienci widzą zwrot środków zainwestowanych w marketing internetowy. Oznacza to, że interesuje nas 1 strona wyszukiwarki Google, ponieważ jedynie legenda głosi, że ktoś kiedyś zajrzał dalej…

pozycjonowanie stron marketing internetowy
skuteczne pozycjonowanie stron w Google

Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie polega na zwiększaniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce (w odpowiedzi na sprecyzowane zapytania użytkowników). To dlatego pozycjonowanie jest popularną i jedną z najbardziej efektywnych form reklamy (przeliczając nakład środków, na czas i ilość użytkowników, do których możesz dotrzeć). Nie Ty szukasz swoich Klientów, a oni szukają Ciebie – a konkretnie produktów lub usług, które sprzedajesz. Dla każdego przedsiębiorcy, który chce zwiększyć sprzedaż to sytuacja wręcz idealna. Miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki jest jednak ograniczone, co zrobić, żeby się tam znaleźć?

Pozycjonowanie witryny, co naprawdę powinieneś wiedzieć?

… że pozycjonowanie strony internetowej to proces. Nie jedno działanie, nawet nie pojedynczy zestaw czynności, a wieloetapowy, indywidualny i złożony proces, wymagający skonkretyzowanych i przemyślanych działań na każdym etapie pracy nad stroną i poza nią.

Twoja strona musi spełniać wymogi SEO

Wszyscy lubimy wyszukiwarkę Google. Informacja jest cenna, a z dostępnych wyszukiwarek tylko ta jedna, podaje nam informacje w formie, która jest międzynarodowym i niemającym konkurencji standardem. W efekcie większość z nas nie szuka dalej, kiedy już rzut oka na pierwszą stronę gwarantuje, że przynajmniej jeden (a częściej kilka) proponowanych stron będzie oferowało dokładnie to, czego jako użytkownicy szukamy.

żarówka idea pozycjonowanie stron

Dlaczego strona www powinna zajmować najwyższe pozycje wyszukiwarce Google?

Żeby znaleźć się na szczycie, algorytm Google musi uznać, że to akurat Twoja strona najtrafniej odpowiada na frazę, którą użytkownik wpisał w Google. Za filtrowanie i kolejność wyświetlania stron odpowiada więc stale udoskonalany algorytm.

Google filtruje strony, a strony składają się z treści. Przygotowanie Twojej strony do pozycjonowania, jest tak samo ważne jak pozycjonowanie docelowe. Bo algorytm nie sprzyja Tobie, a szukającemu. Jeśli Twoja branża jest popularna, możesz być bardziej niż pewny, że Twoja konkurencja, też chce znaleźć się tam gdzie Ty – wysoko na liście wyników wyszukiwania. Naszym zadaniem jest sprawić, żeby cały zestaw działań został przygotowany najlepiej w ramach określonego budżetu.

pozycjonowanie wzrosty

Pozycjonowanie, dostosuj się do użytkownika!

Warto uświadomić sobie fakt, że algorytm Google nie sprzyja Twojej firmie, tylko dlatego, że zależy Ci na promocji w Internecie. Coraz więcej podmiotów chce zajmować wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania, a zadaniem algorytmu Google jest to aby sprzyjać użytkownikowi, który szuka informacji, produktu lub usługi, a nie twórcy, pozycjonerowi czy przedsiębiorcy.

Pozycjonowanie stron

Jednym z głównych zadań, na dobrze zaprojektowanej stronie (a przynajmniej nie zaprojektowanej źle) i nastawionej na pozyskiwanie klienta będzie więc optymalizacja treści i samej strony, jak i działania zewnętrzne poza nią. Pamiętaj, że Google jest wyszukiwarką treści, a nie produktów, firm czy ofert. Już zrozumienie tego ostatniego – uzasadnia poniższy schemat działania, kiedy chcesz promować swoją stronę w Sieci.

grafika lupa pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony www - najważniejsze elementy.

Poniższy schemat obrazuje 8 podstawowych elementów prac nad stroną. Dążymy przecież nie tylko do wprowadzenia fraz na 1 stronę wyszukiwarki, ale również do trwałego i ciągłego utrzymania ich w TOP10. W procesie filtrowania stron ocenie zostanie poddane około 200 czynników. Każdy z nich jest tak ważny i każdy wpływa na efekt finalny.

Dobór słów kluczowych

Zaczynamy od określania zestawu słów kluczowych. Słowa kluczowe to frazy, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę. Twoja strona powinna znaleźć się na jak najwyższych miejscach w wynikach organicznych, więc zestaw słów kluczowych powinien zostać dobrany tak, aby odpowiadać Twojej branży w kontekście zapytań użytkowników oraz działań konkurencji. Pozycjonowaniu będziemy poddawać te frazy, które generują największy potencjał ruchu na stronie.

Audyt SEO

Ważnym krokiem jest analiza serwisu w formie audytu SEO. Audyt to nie tylko wnikliwa analiza serwisu, która zawiera szereg niezbędnych informacji dotyczących bieżących algorytmów i wytycznych wyszukiwarki Google czy działań kokurencji, ale również podstawa do oceny efektów naszej pracy później. Audyt SEO to punkt wyjścia do przemyślanego pozycjonowania witryny.

Budowanie contentu

To jeden z najważniejszych punktów pracy nad stroną. Najczęściej jest tak, że przy tworzeniu strony nawet wstępnie zoptymalizowanej, wszystkie treści wymagają korekt strice pod SEO. Google musi uznać Twój serwis za wartościowy dla użytkownika i odpowiednia nasycenie właściwą treścią to baza, na której będziemy pracować.

Optymalizacja witryny

Czyli czas na wdrożenie nowych tekstów i dokonanie niezbędnych zmian na stronie internetowej. Skuteczne pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona nie tylko poprawi swoje pozycje w wynikach organicznych, które wybraliśmy do promocji. "Skutkiem ubocznym" dobrej optymalizacji będzie poprawa pozycji fraz, które wynikają bezpośrednio z Twojej strony, a które nie zostały poddane pozycjonowaniu.

Budowanie profilu linkowego

Po rozbudowanym etapie działań wewnętrznych (w obrębie witryny), przychodzi czas na działania zewnętrzne. Czynności związane z budową profili linków, mają sens wtedy, kiedy wszelkie powyższe punkty odpowiadają wytycznym Google i są stale monitorowane. Możesz liczyć na dobrą opiekę nad swoją stroną, w trakcie prac dokonujemy bieżących korekt, które pozwalają na trwałe efekty.

Monitoring strony i raporty

Nie musisz sprawdzać pozycji swojej strony ręcznie. Przy większej ilości fraz to uciążliwe. Możesz wybrać sposób raportowania wyników w cyklach tygodniowych lub miesięcznych. Pod koniec każdego miesiąca rozliczeniowego, widzisz dokładnie - z rozbiciem na poszczególne dni - miejsce, na których konkretna fraza znajdowała się w wyszukiwarce Google.

Opieka, kontrola, reakcja na algorytmy

Zapewne już wiesz, jak szerokim działaniem jest pozycjonowanie. Musimy reagować nie tylko na działania Twojej konkurencji, ale również na zmieniający się algorytm wyszukiwarki. To dlatego utrzymanie frazy w TOP10 jest tak samo angażujące, jak wprowadzenie tych haseł na wysokie pozycje. Raz dana pozycja, nie jest dana raz na zawsze.