SEO
Pozycjonowaniestron internetowych
Bądź widoczny w Sieci
Pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie stron – jak to robić skutecznie?. Lubimy mówić, że sukces Klienta jest naszym sukcesem. A to zdanie przestaje być sloganem reklamowym tylko wtedy, kiedy nasi Klienci widzą zwrot środków zainwestowanych w marketing internetowy. Oznacza to, że działania promocyjne na stronie muszą mieć przełożenie w generowanym ruchu, zwiększonej ilości zamówień, co powinno przełożyć się w widocznym zwiększeniu przychodu.
Na czym polega pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w wielkim skrócie, polega na zwiększaniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce (w odpowiedzi na sprecyzowane zapytania użytkowników). To dlatego pozycjonowanie jest popularną i jedną z najbardziej efektywnych form reklamy (przeliczając nakład środków, na czas i ilość użytkowników, do których możesz dotrzeć). Nie Ty szukasz swoich Klientów, a oni szukają Ciebie – a konkretnie produktów lub usług, które sprzedajesz. Dla każdego przedsiębiorcy, który chce zwiększyć sprzedaż to sytuacja wręcz idealna. Miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki jest jednak ograniczone, co zrobić, żeby się tam znaleźć?
Pozycjonowanie witryny, co naprawdę powinieneś wiedzieć?
… że pozycjonowanie strony internetowej to proces. Nie jedno działanie, nawet nie pojedynczy zestaw czynności, a wieloetapowy, indywidualny i złożony proces.Proces wymagający skonkretyzowanych i przemyślanych działań na każdym etapie pracy nad stroną i poza nią.
Twoja strona musi spełniać wymogi SEO
Wszyscy lubimy wyszukiwarkę Google. Informacja jest cenna, a z dostępnych wyszukiwarek tylko ta jedna z wielu, podaje nam informacje najlepiej dopasowane. Wyszukiwarka google jest międzynarodowym i niemającym konkurencji standardem. W efekcie większość z nas nie szuka informacji w innych mniej popularnych wyszukiwarkach. Skupiamy się właśnie na tej najbardziej znanej. Drugim niezaprzeczalnym faktem, jest to że bardzo rzadko eksplorujemy strony z wynikami powyżej 1-2 dziesiątki wyników. Jak zrobić aby skutecznie znaleźć się na tej pierwszej? Trzeba rozpocząć efektywny proces pozycjonowania swojej witryny.
Dlaczego strona www powinna zajmować najwyższe pozycje wyszukiwarce Google?
Żeby znaleźć się na szczycie – to bardzo uproszczona odpowiedź. Algorytm Google musi uznać, że to akurat Twoja strona najtrafniej odpowiada na frazę, którą użytkownik wpisał w Google. Za filtrowanie i kolejność wyświetlania stron odpowiada więc stale udoskonalany algorytm.
Google filtruje strony, a strony składają się z treści, ilustracji, odpowiednio przygotowanych i zoptymalizowanych znaczników hierarchicznych itp. Przygotowanie Twojej strony do pozycjonowania, jest tak samo ważne jak pozycjonowanie docelowe. Bo algorytm bezpośrednio nie sprzyja Tobie, a w założeniu szukającemu.
Jeśli Twoja branża jest popularna, możesz być bardziej niż pewny, że Twoja konkurencja, też chce znaleźć się tam gdzie Ty. Czyli robi wszystko aby znaleźć się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Naszym zadaniem jest sprawić, żeby cały zestaw działań został przygotowany jak najlepiej w ramach określonego budżetu. Robimy wszystko- co jest dozwolone, abyś wyprzedził konkurencję i znalazł się bezpośrednio nad nimi w wyświetlanych wynikach.
Pozycjonowanie, dostosuj się do użytkownika!
Warto uświadomić sobie fakt, że algorytm Google stoi na straży optymalnych treści. Nie pomoże Twojej stronie tylko dlatego, że zależy Ci na promocji w Internecie. Musisz zapoznać się z zasadami i wytycznymi google. Coraz więcej podmiotów chce zajmować wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania, a zadaniem algorytmu Google jest to aby sprzyjać użytkownikowi. Użytkownikowi który szuka informacji, produktu lub usługi, a nie twórcy, pozycjonerowi czy przedsiębiorcy.
Pozycjonowanie stron powinniśmy zaczynamy od podstaw – czyli już na poziomie tworzenia architektury witryny.
Jednym z głównych zadań, na dobrze zaprojektowanej stronie (a przynajmniej nie zaprojektowanej źle) i nastawionej na pozyskiwanie klienta będzie więc optymalizacja. Optymalizacja treści i samej strony, jak i działania zewnętrzne poza nią. Pamiętaj, że Google jest wyszukiwarką treści w założeniu najtrafniejszej odpowiedzi na zadane pytanie . Zrozumienie tej zasady i wdrażanie jej głównych elementów pomoże w uzyskaniu wyznaczonego celu.
Pozycjonowanie strony www - najważniejsze elementy.
Poniższy schemat obrazuje 8 podstawowych elementów prac nad stroną. Dążymy przecież nie tylko do wprowadzenia fraz na 1 stronę wyszukiwarki, ale również do trwałego i ciągłego utrzymania ich w TOP10. W procesie filtrowania stron ocenie zostanie poddane około 200 czynników. Każdy z nich jest tak ważny i każdy wpływa na efekt finalny.
Dobór słów kluczowych
Zaczynamy od określania zestawu słów kluczowych. Słowa kluczowe to frazy, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę. Twoja strona w założeniu powinna znaleźć się na jak najwyższych miejscach w wynikach organicznych. Zestaw słów kluczowych powinien zostać dobrany tak, aby jak najlepiej odpowiadać Twojej branży. Słowa kluczowe muszą być odpowiednio dobrane w kontekście zapytań użytkowników oraz działań konkurencji. Pozycjonowaniu będziemy poddawać te frazy, które generują największy potencjał ruchu na stronie oraz mogą Ci przynieść korzyść.
Audyt SEO
Ważnym krokiem jest analiza serwisu w formie audytu SEO. Audyt to nie tylko wnikliwa analiza serwisu. Analiza. która zawiera szereg niezbędnych informacji dotyczących stanu witryny. Jej przygotowania do wytycznych wyszukiwarki Google czy działań konkurencji. Audyt ale również podstawa do oceny efektów naszej pracy później. Audyt SEO to punkt wyjścia do przemyślanego pozycjonowania witryny.
Budowanie contentu
To jeden z najważniejszych punktów pracy nad stroną. Najczęściej jest tak, że przy tworzeniu strony nawet wstępnie zoptymalizowanej, wszystkie treści wymagają korekt strice pod SEO. Google musi uznać Twój serwis za wartościowy dla użytkownika i odpowiednia nasycenie właściwą treścią gdyż to jest baza, na której będziemy pracować.
Optymalizacja witryny
Czyli czas na wdrożenie nowych tekstów i dokonanie niezbędnych zmian na stronie internetowej. Skuteczne pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona nie tylko poprawi swoje pozycje w wynikach organicznych, które wybraliśmy do promocji. "Skutkiem ubocznym" dobrej optymalizacji będzie poprawa pozycji fraz, które wynikają bezpośrednio z Twojej strony, a które nie zostały poddane pozycjonowaniu.
Budowanie profilu linkowego
Po rozbudowanym etapie działań wewnętrznych (w obrębie witryny), przychodzi czas na działania zewnętrzne. Czynności związane z budową profili linków, mają sens wtedy, kiedy wszelkie powyższe punkty odpowiadają wytycznym Google i są stale monitorowane. Możesz liczyć na dobrą opiekę nad swoją stroną, w trakcie prac dokonujemy bieżących korekt, które pozwalają na trwałe efekty.
Monitoring strony i raporty
Nie musisz sprawdzać pozycji słów kluczowych swojej strony ręcznie. Przy większej ilości fraz to dość uciążliwe. Możesz wybrać sposób raportowania wyników w cyklach tygodniowych lub miesięcznych. To my podpinamy wybrane słowa i badamy ich zachowanie. Pod koniec każdego miesiąca rozliczeniowego, widzisz dokładnie, z rozbiciem na poszczególne dni - miejsce, jak przedstawiają się wyniki.
Opieka, kontrola, reakcja na algorytmy
Zapewne już wiesz, jak szerokim działaniem jest pozycjonowanie. Musimy reagować nie tylko na działania Twojej konkurencji. Musisz również reagować na zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. To dlatego utrzymanie frazy w TOP10 jest tak samo angażujące, jak wprowadzenie tych haseł na wysokie pozycje. Raz dana pozycja, nie jest dana raz na zawsze.
Pozycjonowanie – kiedy spodziewać się pierwszych widocznych efektów?
To jedno z podstawowych pytań, które interesują klientów. Bylibyśmy nieuczciwi określając konkretny zakres dat czy ilośc dni. Ten element jest uzależniony od wielu czynników. Pierwszym i najważniejszym to branża w jakiej mamy się poruszać. Drugim aspektem jest stan przygotowania witryny pod dany zestaw wybranych fraz. Trzeci element, to rodzaj pozycjonowania – lokalne, ogólnopolskie, czy też na konkretny inny rynek związany z innym krajem. Kolejnym elementem jest budżet jakim dysponuje klient – jaki będziemy mieć do. dyspozycji planując elementy strategii.
Pozycjonowanie
to bardzo rozległy zakres działań i pojedynczych zakresów do realizacji. Efekty przy mniej konkurencyjnych branżach powinny się pojawić już po okresie 30 – 60 dni. Te bardziej spektakularne z większą konkurencją to okres minimum 3-4 miesięcy, na konkretne frazy kluczowe. Ale to. co. możemy zagwarantować, to już w pierwszym miesiącu znaczny wzrost popularności witryny i ilość odwiedzających. Jest to bardzo ważny i często niedoceniany element strategii marketingu internetowego.