Pozycjonowanie sklepu internetowego warto zacząć już na etapie budowy witryny.
Pozycjonowanie sklepu w sieci – jak promować sklep?
W sieci coraz liczniej pojawiają się sklepy internetowe. Wiele z nich oferuje świetne produkty, dopracowaną obsługę klienta i sprawnie zorganizowany sposób wysyłki towaru. Jak w takiej sytuacji konkurować z innymi firmami i sprawić, aby internauci skorzystali właśnie z usług danego sklepu? Przy wypracowanej pozycji rynkowej można liczyć na stałych klientów, ale co ma zrobić początkujący przedsiębiorca?
Skuteczne pozycjonowanie poprawi pozycję sklepu w Google
Przy podobnym zaopatrzeniu sklepów i poziomie świadczonych usług wiele zależy od tego, do którego e-biznesu najwcześniej trafi osoba poszukująca danego towaru. Wyższa pozycja danego sklepu internetowego w wyszukiwarce zapewnia ogromną przewagę konkurencyjną. Firma, która prowadzi pozycjonowanie stron internetowych w rankingu Google, czyli tzw. SEO, potrafi pomóc przedsiębiorcy w poprawie widoczności jego sklepu. Jest o co walczyć, gdyż większość poszukujących klika na pierwsze trzy odnośniki pojawiające się w wynikach wyszukiwania i nie zwraca uwagi na pozostałe oferty.
Profesjonalne opisy produktów wesprą marketing i optymalizację stron sklepu
Wielu sprzedawców traktuje po macoszemu opisy oferowanych przedmiotów, wychodząc z założenia, że dobry towar sprzeda się sam. To ogromny błąd, gdyż to właśnie opisy będą stanowić znaczną część treści obecnej na stronach sklepu internetowego. To właśnie od ich zawartości będzie zależało nie tylko skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, ale także aspekt marketingowy. Atrakcyjny opis nie tylko spodoba się robotom Google, ale także przekona klienta do kliknięcia na magiczny przycisk „kup teraz”.
SEO – odpowiednia hierarchia witryny ułatwi pozycjonowanie strony.
Współpracę ze specjalistami od optymalizacji internetowej najlepiej zacząć już przy zakładaniu sklepu, ponieważ specyficzne rozwiązania dotyczące struktury witryny e-biznesu i sposobu prezentacji towaru klientowi potrafią znacznie ułatwić – lub utrudnić – dalszą pracę nad marketingiem internetowym. Ile kategorii pojawi się na stronie sklepu? Jak zaprezentowane zostaną bardzo podobne produkty, różniące się tylko jednym parametrem, jak np. odmienne kolory danego rodzaju farby, lub modele butów w innych rozmiarach?
Właściwy projekt sklepu internetowego pomoże w pozycjonowaniu
Doświadczeni specjaliści od optymalizacji doradzą zarówno wybór właściwego CMS, jak i hierarchii kategorii oraz szablonu witryny. To sprawi, że pozycjonowanie stron internetowych danego sklepu okaże się znacznie prostszym zadaniem, niż gdyby projekt zrealizowano przypadkowo, kierując się wyłącznie względami estetycznymi. Nawet taka, pozornie nieistotna, kwestia jak dobór zdjęć produktów i ich pozycja na stronie towaru może okazać się decydująca w kwestii SEO.
Blog z wpisami zawierającymi słowa kluczowe poprawi rangę sklepu internetowego
To na etapie projektowania witryny sklepu internetowego podejmie się decyzję, czy z e-biznesem powiąże się bloga firmowego i jakie treści się na nim pojawią. Artykuły blogowe może napisać przedsiębiorca – specjalista w swojej branży – oraz jego profesjonalni współpracownicy. Ekipa SEO doradzi wtedy, jak nieco zmodyfikować artykuły, aby zwiększyć ich wpływ na pozycjonowanie stron internetowych sklepu. Nawet taki drobny zabieg, jak podlinkowanie odpowiedniego produktu pasującego do treści wpisu, lub zadbanie, aby w artykule pojawiły się odpowiednie słowa kluczowe, korzystnie wpłynie na optymalizację stron internetowych sklepu, z którym łączy się firmowy blog.
Wypracowanie korzystnej pozycji e-biznesu w wynikach wyszukiwania to ciężka i mozolna praca. Warto zbudować właściwe podstawy do optymalizacji SEO już na etapie projektowania sklepu internetowego, aby potem na nich budować sukces w pozycjonowaniu witryny sklepu.