Optymalizacja stron www
Na czym polega i co powinna zawierać?

Optymalizacja serwisów i stron internetowych to bardzo ważna a często pomijana podstawowa czynność. Czynność którą powinniśmy wykonać planując promocję strony przez aktywne pozycjonowanie witryny. Optymalizacja jest odpowiedzią na wykonany audyt strony, który pokazał nam najsłabsze elementy naszego serwisu.

Optymalizacja stron www – od czego zacząć?

Są bardzo różne zdania w tym jakże obszernym temacie. My możemy tylko przekazać swój pogląd na to zagadnienie. Pierwszym elementem, przygotowując się do optymalizacji to znalezienie – określenie podstawowych fraz (słów kluczowych) na jakie zamierzamy promować nasz serwis. Jeżeli już przebrniemy przez ten element i określimy zakres fraz – musimy sprawdzić czy nasza strona generuje treści związane z wybranymi frazami. Skąd dowiemy się w jakim stopniu nasz serwis spełnia te wymagania? To już oczywiście wiemy, gdyż otrzymaliśmy wyniki audytu i wiemy, jak odbierana jest nasza witryna przez google.

Audyt SEO prawdę Ci powie – optymalizujemy wg. wytycznych.

Jak już wspomnieliśmy nawet podstawowy audyt strony jest nam wstanie podpowiedzieć najbardziej istotne informacje dotyczące wydajności naszego serwisu www. Stąd też mądrzejsi o jego wyniki, poznamy czy i jakie błędy generuje nasza strona. Oczywiście może się okazać, że zamówiony serwis został już zoptymalizowany pod nasze wytyczne SEO – ale lepiej jest to sprawdzić.

Jakie elementy strony optymalizujemy na początku?

W zależności jaką wersję wynikową audytu będziemy posiadać to z niej dowiemy się które elementy wymagają naszej natychmiastowej ingerencji. Sprawdzamy poprawność budowy każdej z ważnych stron naszego serwisu. Na początku sprawdzamy poprawność linkowania wewnętrznego. Czy wszystkie połączenia są aktywne i nie generują błędu 404. Następnie przyglądamy się strukturze budowy każdego z artykułów umieszczonych na stronie. Artykuły powinny zawierać zrozumiałą dla czytelnika jak również dla robotów indeksujących strukturę hierarchiczności nagłówków. Pamiętając o zasadzie, że nagłówek  H1 nie może występować kilkukrotnie – gdyż nie  określa  jasno i precyzyjnie co jest w danej publikacji najważniejsze.

Audyt strony www powinien być zgodny z wytycznymi Google
Optymalizacja strony www - od czego zacząć?

Sprawdzić musimy kolejne nagłówki w treści naszych publikacji:  tj. h2 / h3 / h4 / h5. Bardzo ważnym jest sprawdzenie długości danego tekstu. Nie może on być zbyt krótki (poniżej 300 słów) i musi posiadać w swej treści odpowiednią ilość ważnych dla nas „fraz kluczowych” wplecionych w sposób naturalny w publikację.

Optymalizacja zdjęć na stronie www.

Jest często pomijanym i ważnym elementem. któremu należy się przyjrzeć ze szczególną dbałością. Bierzemy pod uwagę dwa główne aspekty: odpowiednią wielkość oraz prawidłowe opisy. Wielkość czyli „waga” zdjęć to  czynnik, który może spowodować powolne ładowanie naszej strony zwiększając niepożądany współczynnik odrzuceń przez internautów. Prawidłowe i tematyczne opisy zdjęć są dość ważnym czynnikiem wspomagającym możliwość znalezienie naszej witryny.

Dobrze przeprowadzona optymalizacja zdjęć potrafi bardzo mocno wzmocnić skuteczność naszych działań SEO.

Optymalizacja strony – poprawienie szybkości działania.

Bardzo ważne zagadnienie z którym najtrudniej jest sobie poradzić nie mając odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Na szybkość ładowania strony ma wpływ wiele elementów, począwszy od nie zoptymalizowanych zdjęć poprzez nadmiernie rozbudowany kod JavaSkript, CSS. Należy wyeliminować ewentualne zasoby blokujące lub opóźniające renderowanie. Z tymi zagadnieniami nie poradzimy sobie bez bardziej rozbudowanej wiedzy programistycznej.

Optymalizacja szybkości strony poprzez bardziej wydajny hosting.

Czasami może się zdarzyć, że uczyniliśmy dość duże inwestycje włożone pod optymalizację i dalej wyniki marketingowe nie są zadowalające. Prędkość ładowania jest słaba – powolna, współczynnik odrzuceń, pomimo wartościowych treści rośnie a odwiedzających nie przybywa. Tu należy przyjrzeć się głębiej miejscu gdzie trzymamy naszą stronę, czyli hostingowi. Należy sprawdzić, czy ten na którym umieściliśmy nasz serwis odpowiada obecnie stosowanym standardom. Polecamy wybierać oferty nie  koniecznie najtańsze – ale te zwierające dobre parametry. Co to są dobre parametry? Przykładowo ważnym elementem jest system dysków na których trzymana jest nasza strona. Omijajmy szerokim łukiem hostingi oparte na dyskach talerzowych – obecnym standardem są szybkie dyski SSD. Odpowiedź na zapytanie serwera jest nie pomiernie większe. Z wróćmy uwagę na rodzaj procesora i ilość pamięci RAM jaki daje nam do dyspozycji nasz dostawca hostingu.

Audyt >> Optymalizacja >> Pozycjonowanie

To właśnie w tej kolejności powinniście Państwo rozpoczynać promocję swojej witryny. Audyt wykonujemy aby poznać najbardziej newralgiczne elementy strony na podstawie wybranych słów kluczowych. Optymalizacja pozwoli nam dostosować stronę pod bezpośrednie pozycjonowanie. Element finalny czyli pozycjonowanie realizujemy już na przygotowanej pod te działania witrynie.

Zastosowanie tego schematu działań pozwoli nam na szybsze osiągnięcie zamierzonego celu, jednocześnie pozwalając na skuteczną realizację postawionych przed firmą pozycjonującą wymagań.

Audyt SEO

Dlaczego Twojej strony nie ma w Google? Zrób audyt.

Optymalizacja stron

Zobacz co możesz zrobić, aby być jeszcze wyżej w wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie

Bądź widoczny w Internecie. Dbaj o widoczność w Sieci.

Tworzenie stron

Tworzymy z pasją. Stawiamy na profesjonalne rozwiązania.

Projekty graficzne

Projektowanie graficzne. Projekty dla wymagających.

Wiarygodne wyniki

Nie bój się pytań o efekty naszej pracy.

Optymalizacja i pozycjonowanie to elementy promocji które naprawdę lubimy.

Optymalizacja stron i pozycjonowanie to inwestycja. Inwestować trzeba świadomie i z pełnym przekonaniem. Jeżeli się wahasz, chciałbyś dowiedzieć się więcej - zapraszamy do kontaktu.

WIĘCEJ
Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego

Czy wiesz ile osób obecnie odwiedza Twoją witrynę? Kto z Internecie jest Twoją największą konkurencją?

My jeszcze nie, ale możemy to sprawdzić. Z naszego audytu dowiemy się co musimy zrobić aby Twoja firma mogła zwiększyć sprzedaż produktów i usług. Zamów jednorazową usługę analizy strony, to pierwszy ważny krok w kierunku polepszenia widoczności firmowej witryny w Sieci.

zaangażowania
fraz w TOP10