Pozycjonowanie stron www Wieliczka - Kraków

Bardzo często spotykamy się z różnymi ofertami pozycjonowania. Choć nie brakuje uczciwych  pozycjonerów, ostatnio, z opowieści znajomych i współpracowników, wynika, że niektóre firmy  w sposób coraz bardziej nachalny atakują propozycją  usługi skutecznego pozycjonowania (tak e-mailowo, jak i telefonicznie).

Świadomie (lub nie) wprowadzają klientów w błąd, nie wywiązując się należycie z podjętych zobowiązań. Ostatnio zszokowała nas praktyka, najprawdopodobniej wykorzystująca lukę prawną: do firmy wysyłana jest faktura, która automatycznie zapłacona (np. przez księgową) jest równoznaczna z zawiązaniem umowy.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, bo podobnie działają banki: prześlij grosz na konto, a będzie aktywne. Z tym że Klient świadomie dokonuje transakcji, zakładając konto „bez wychodzenia z domu”. Warto więc rozważnie wybierać pozycjonera, poniżej przedstawiamy popularne błędy i uwagi, dzięki którym będziecie wiedzieć na co zwracać szczególną uwagę.

Jak pozycjonować stronę www?

Czego unikać aby skutecznie pozycjonować stronę? Na co zwrócić szczególną uwagę? Pierwszym podstawowym błędem, dotyczącym „pozycjonowania stron” jest brak określenia fraz i słów kluczowych na podstawie których będziemy mogli sprawdzić wyniki pozycjonowania naszej witryny internetowej. Każdy właściciel serwisu internetowego, zakładając swoją stronę i znając poczynania konkurencji jest wstanie określić kilka – kilkanaście słów kluczowych -najlepiej określających jego branżę, produkt, czy usługę. Na podstawie których to fraz, jest odnajdowany  w wynikach wyszukiwarki.

Dla Firmy typu Interaktywna Agencja Reklamowa, oferująca usługi „pozycjonowania i tworzenia stron www,
A chcąca trafić do odbiorców z rynku lokalnego- musi zastosować frazy związane z profilem działalności,
określającym teren działania. Jeżeli Firma jest z okolic Krakowa, to słowo klucz dla wyszukiwarki powinno brzmieć np. „pozycjonowanie Kraków”  „skuteczne pozycjonowanie stron Kraków” czy też, jeżeli posiadamy specjalizację, np. „tworzenie-pozycjonowanie stron” – to naszą fraza powinna wyglądać następująco: „skuteczne tworzenie i pozycjonowanie stron” lub „pozycjonowanie stron Wieliczka” czy „pozycjonowanie tworzenie stron www”. Jeżeli chcemy pozycjonować frazę „pozycjonowanie Kraków„, czy „pozycjonowanie stron Wieliczka” – to domyślnie ofertę kierujemy do szukających pod tymi właśnie hasłami geolokalizacyjnymi.

Geolokalizacja, efekty działania wyszukiwarek internetowych.

Chodzi o to aby szukający Państwa oferty, potencjalnie miał szansę na znalezienie wyników wraz z podanym zakresem lokalizacyjnym. Wiadomo, że nie zależy nam na kliencie z Szczecina, czy Gdańska – jeżeli nasz biznes ulokowany jest na południu Polski.  Wyszukiwarka google posiada wbudowane narzędzia, automatycznie dopasowujące wyniki wyszukiwań do regionu „szukającego”, ale narzędzie to działa gdy akceptujemy zbieranie informacji poprzez „ciasteczka”. W przypadku poszukiwań z wyłączeniem śledzenia, wyniki będą bardzo różne.

Konkurencyjność witryn i słów kluczowych

Następną ważną czynnością, jest sprawdzenie na których miejscach w wynikach znajduje się obecnie Państwa strona www, w porównaniu do konkurencji. Na tej podstawie będziemy mogli sprawdzać jak wyglądają wyniki zamówionej usługi. Każdy pozycjoner, znający Państwa frazy kluczowe, powinien wykonać audyt strony, przed przystąpieniem do właściwego pozycjonowania. Audyt powinien zawierać najważniejsze parametry witryny, główne błędy które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają pozycjonowanie danej frazy w Państwa witrynie.

Audyty, zestawienia, raporty

W audycie powinna się znaleźć najważniejsze zestawienie, czyli obecne pozycje fraz w wyszukiwarce. Takowy raport powinien również zawierać informacje: jak postrzegana jest strona w rankingu światowym (ranking Word Web Site) oraz w rankingu lokalnym czyli polskim. Powinniśmy również znać stany indeksowań poszczególnych stron w wyszukiwarce. Dobrze by było poznać, jaki potencjał treści znajduje się w naszym serwisie. Dodatkowym parametrem a raczej niezbędną czynnością jest podpięcie Państwa strony www, pod system monitoringu fraz kluczowych abyście mogli otrzymywać raporty z pokazaniem wzrostów lub spadków waszych pozycji w rankingu.

Sprawdzanie i monitoring pozycjonowanych fraz-słów kluczowych

Spotkaliśmy się z bardzo ciekawym sposobem, ręcznego monitorowania pozycji słów kluczowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że klient był nieświadomy zafałszowanych wyników, wynikających z podpowiedzi własnego komputera na sprawdzane wyniki. Wygląda to tak, że system naszej wyszukiwarki w sposób „bardzo inteligentny” na podstawie naszych preferencji, podpowiada nam wyniki w wyszukiwarce. Bardzo często nie zgodne ze stanem faktycznym – czyli zafałszowanym. Nasz klient, był zadowolony, że w wynikach na swoim komputerze był w TOP-10, gdzie faktycznie jego pozycja nie występowała nawet w TOP-100. Niestety aby móc kontrolować kilkaset, czy kilka tysięcy pozycjonowanych słów kluczowych i ich codzienne zachowanie, musimy zaopatrzyć się w bardziej profesjonalne narzędzia. Aby unikać tego typu błędów, prosimy aby „w trybie ręcznym” – czyli samodzielnie, sprawdzać swoje pozycjonowane frazy kluczowe w trybie „incognito”, czyli z pominięciem „ciasteczek”.  Profesjonalnie działająca firma pozycjonująca powinna udostępnić klientowi pełen dostęp do statystyk ukazujący  aktualny stan pozycji na dane zestawy słów i fraz kluczowych.

Jeżeli pozycjonujemy samodzielnie swoją witrynę, na kilkanaście, czy kilkadziesiąt fraz –  tak naprawdę polecamy wykupić opcję profesjonalnych statystyk do analiz i wskazań aktualnych pozycji. Jak powinny wyglądać takie statystyki ? – poniżej przedstawiamy przykładowy screen.

pozycjonowanie_stron_www_dane_01