Raport

Audyt Strony

Co to jest audyt strony, dlaczego Twoja witryna nie jest widoczna w Sieci?

Audyt strony www

to najkrócej mówiąc: sprawdzenie z wartości serwisu internetowego pod wieloma bardzo istotnymi względami. Strona nie osiąga satysfakcjonujących wyników w sieci? Strona się wolno otwiera? Strona posiada błędy konstrukcyjne? Nie możemy odnaleźć naszej strony w wyszukiwarce? Jeżeli chcemy dowiedzieć  się dlaczego, musimy przeprowadzić podstawowy lub dogłębny audyt SEO naszego serwisu.

Oferujemy kompleksową usługę dotyczącą diagnozowania stron internetowych www. Usługa obejmuje sprawdzenie najbardziej istotnych parametrów strony internetowej, jakich? Sprawdź poniżej.

Celem jest sprawdzenie wszystkich tych elementów, które w istotny sposób wpływają lub mogą wpływać na widoczność strony w wyszukiwarce.

Audyt stron internetowych – co powinien zawierać?

Analiza powinna zawierać spis najbardziej istotnych - najważniejszych błędów występujących na stronie. Zbadana powinna zostać zdolność i nasycenie witryny odpowiednimi frazami kluczowymi pod względem możliwości skutecznego pozycjonowania. Zbadania wymaga ogólna kondycja witryny ze wskazaniami jej widoczności i określenie jej potencjału do działań SEO.Niezbędnym jest określenie szybkości witryny i ewentualne znalezienie elementów spowalniających jej działanie. Audyt powinien również zawierać podstawową analizę najważniejszych konkurentów z którymi przyjdzie się zmierzyć podczas pozycjonowania bezpośredniego. Powinniśmy również poznać potencjał i wyniki osiągane przez konkurencyjne strony względem wytycznych algorytmu googla.

pozycjonowanie stron marketing internetowy

W jakim celu wykonujemy audyt strony?

Najprościej mówiąc, po to aby poznać jej najsłabsze punkty, które w sposób bezsprzeczny uniemożliwiają skuteczne wypromowanie naszej strony. Kolejnym elementem jest jak najszybsze naprawienie najsłabszych elementów - najpoważniejszych błędów. Oczywiście nie należy demonizować tematu i rwać włosów z głowy z powodu mało istotnych elementów, które nie są czynnikiem mającym wpływ na potencjał witryny. Nie należy jednocześnie bagatelizować tych najbardziej poważnych błędów w witrynie, które czynią naszą stronę niezgodną z określonymi wytycznymi np. google.

Ile kosztuje wykonanie audytu podstawowego względem rozbudowanego?

Cena usług związanych z analizą strony (audytem) zależy od kilku podstawowych czynników. Wielkości serwisu, czyli ilości stron do analizy. Zastosowanych na stronie elementów ponadstandardowych. Głębokości analizy strony czyli ilości parametrów, które mamy zamiar zbadać podczas realizacji zlecenia. Przykładowo, audyt strony zawierającej 20-30 podstron z kilkoma galeriami będzie zdecydowanie tańszy od analizy sklepu internetowego z kilkuset, czy kilku tysiącami produktów, zawierającymi rozbudowane narzędzia dodatkowe np.: płatności online, zintegrowany system logistyczny, skrypty list mailingowych itp.

Najtańsze oferty audytu podstawowego rozpoczynają już od kwoty rzędu 500,00zł. W tej kwocie jest przygotowywany raport 20-25 stronnicowy pokazujący najbardziej istotne błędy, wykresy porównawcze itp. Analiza sklepu internetowego, dużego portalu to już niestety wydatek od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Niestety nie są to kwoty małe, ale dobrze zdiagnozowana strona będzie w przyszłości wymagała mniejszych nakładów na promocję (pozycjonowanie) w celu osiągnięcia dobrych wyników w sieci.

Informacje podstawowe informacje dotyczące kondycji strony:

  • szybkość indeksowania strony przez wyszukiwarki
  • prawidłowa nazwa strony, odpowiednie umieszczenie znaczników
  • szybkości działania strony
  • sprawdzenie słów – fraz generowanych przez witrynę
  • sprawdzenie największych konkurentów wg. wygenerowanych słów kluczowych przez witrynę
  • występowanie prawidłowych opisów identyfikujących główne treści witryny
  • kontrola ilość i siły słów kluczowych i fraz w treści witryny
  • ilość zindeksowanych stron przez wyszukiwarkę google
  • jakość linków wewnętrznych występujących w testowanej stronie
  • sprawdzenie prawidłowego opisania tagów i metatagów
  • kontrola ALT ATRYBUTÓW w grafikach umieszczonych na stronie
  • ilość i źródło linków prowadzących na naszą stronę
  • analiza wartości i jakości treści umieszczonych na witrynie
  • analiza map i skryptów podpiętych pod witrynę
  • wynik strony w rankingu ogólnoświatowym oraz jej pozycja na lokalnym rynku
  • oraz szereg innych czynników sprawdzających zgodność ze standardami wyszukiwarek internetowych