Rejestracja domeny jest jednym z pierwszych etapów niezbędnych do zaistnienia w sieci globalnej ze swoją stroną. Powinniśmy znaleźć unikalny adres www, który będzie przypisany do naszej witryny. Dobrze jeśli domena nawiązuje do nazwy firmy, produktu czy lokalizacji, która będzie aktywnie reklamowana w wyszukiwarkach internetowych.

Jeżeli macie już Państwo wybraną nazwę, pod którą będziecie chcieli stworzyć swój serwis internetowy, niezbędne jest sprawdzenie czy wybrana nazwa domeny jest wolna. Jeżeli jeszcze nie jest zarejestrowana, to musimy wybrać jej rozszerzenie. Rozszerzenie domeny internetowej, to nic innego jak oznaczenie po nazwie własnej domeny, które może przypisać do pewnych grup rozszerzeń (np. „nazwa_firmy”.net/com/biz/org itd).

Domain Registrations
domains1

Najczęściej stosowane, najwyżej cenione i rozpowszechnione jest międzynarodowe rozszerzenie:   „com”. Następnym bardzo poszukiwanym na polskim rynku i najwyżej uplasowanym, jest popularne „pl”. Rozszerzenie „pl” to najwyższe i najbardziej prestiżowe z ogólnie wyszukiwanych. Warto wiedzieć, że Instytucje rządowe posiadają uporządkowanie w hierarchii „nazwa.gov”, „nazwa.org. Natomiast Firmy i produkty branży IT, czy też biznesu opartego na technologiach internetowych używają rozszerzenia „nazwafirmy.net”,”nazwafirmy.biz” „nazwafirmy.net.pl” itp.

Bardzo często, jeżeli Firma planuje tylko lokalną działalność i będzie w przyszłości realizowała marketing na rynku danego województwa, czy też regionu, może pokusić się o rozszerzenie z domeną regionalną. Ten rodzaj domen występuje najczęściej w rozszerzeniach: „nazwafirmy.miasto.pl”  przykładowo: „opinion.krakow.pl” lub dotycząca regionu: przykładowo „opinion.malopolska.pl”

Opisywane kwestie wydają się oczywiste, dla tych, którym zagadnienie marketingu internetowego nie jest obce. Jednak naszym celem jest zwrócenie uwagi osobom początkującym: wbrew pozorom jeden z pierwszych etapów działalności internetowej to wymyślenie nazwy domeny, która z reguły zostaje z nami na lata, budując markę i swoją pozycję w sieci. Warto poświęcić trochę czasu i gruntowanie przeanalizować wybór swojego adresu www.

Mamy już zarejestrowaną domenę i co dalej?

Jeżeli nasza nazwa internetowa została wybrana i zarejestrowana, to jesteśmy o krok bliżej w tworzeniu wizerunku w Internecie. A bardziej konkretnie, musimy znaleźć miejsce, gdzie nasza domena zostanie umieszczona (zaparkowana). Ten etap fachowo powinien nazywać się „szukamy providera” czyli „serwera wirtualnego” gdzie nasza domena zostanie podpięta.  Jeżeli już znaleźliśmy takowego dostawcę, należy zadać sobie pytanie, jak bardzo rozszerzona i zaawansowana będzie  planowana witryna internetowa.

Dlaczego to jest tak ważne? Określając nasze wymagania i plany biznesowo-marketingowe, provider internetowy hostujący w przyszłości nasz serwis, doradzi nam jaki wariant usługi powinniśmy zamówić. Inne wymagania ma sklep internetowy który będzie miał tysiące produktów, w setkach katalogów sprzężony z systemem płatności i pełną kontrolą logistyczną, a zupełnie inne potrzeby ma strona statyczna lub dynamiczna, ale bez potrzeby integracji z tak wieloma zaawansowanymi skryptami.

 

POZYCJONOWANIE

AUDYT SEO

TWORZENIE STRON WWW

OPTYMALIZACJA STRON

HOSTING

REJESTRACJA DOMEN

REKLAMA

PROJEKTY GRAFICZNE